Lev, le og elsk – tør du?

Livet handler om å leve i nåtiden, glede seg til framtiden og lære av fortiden. Et kjent uttrykk eller ordtak om du vil. 

Det er straks fire uker siden jeg ikke visste om jeg kom til å miste eldste sønnen min, da han ble lagt inn akutt på sykehuset. Heldigvis overlevde han, og hele livet blir satt i perspektiv. Og det å leve i nuet, glede seg over gode øyeblikk, gripe dagen osv, får en annen betydning enn at det er et bra ordtak – det blir en sannhet som jeg ønsker å leve etter.

 

Ingen vet hva framtiden bringer med seg av gleder og sorger, ingen vet hvor lenge vi får beholde hverandre, men å finne tryggheten i troen på det som er større enn meg selv og selve livet – Han som er Livet og skaperen bak det – det gir meg all grunn til å glede meg over gode øyeblikk.

Fortiden kan hindre oss i å leve i nuet, og på grunn av fortiden klarer man ikke å glede seg til framtiden – som jo egentlig er NÅ. Men kan fortiden få lov til å være akkurat det den er, nemlig fortid, med alt hva den har inneholdt av gleder og sorger, tror jeg ikke den trenger å være et hinder for å leve nå. Da tror jeg at framtiden kan være lettere å møte, med alt hva den kommer til og inneholde, fordi man har akseptert og anerkjent, og ikke fortrengt.

Alle gode ønsker til deg for denne helgen – måtte den bli fylt av håp og glede over det som har vært, det som er nå, og det som kommer.

 

#håp #tro #livet

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg