Dagene etter sykehuset..

…nytes i fulle drag. Det var så nære på. Så nære på å miste han 

 http://rommetmitteliselinnea.blogg.no/1527193690_livet_og_dden.html

Man setter så mye mer pris på de gode dagene, man blir enda mer bevisst på å nyte dagen, ja, ikke bare dagen, men øyeblikket. Det har alltid vært utrolig viktig for meg, akkurat det, men det får allikevel en enda sterke betydning når man nesten mister muligheten til nettopp det å nyte øyeblikket.

Vi spiser frokost i hagen, vi er på stranden, vi går tur, vi prater, vi setter opplevelsen vi hadde på å miste hverandre i et større perspektiv og ser det i en større sammenheng. Jeg nyter tiden jeg har han hjemme hos meg, før veien går videre i annen behandling – min elskede sønn.

Ingen av oss vet hva dagene vil bringe med seg, men jeg vil alltid bevare troen på at noe fint skjer. 

 

Vi er jo så heldige her vi bor med varme og sol fra skyfri himmel. Det er utrolig å tenke på at det er enda drøye fjorten dager til st.hans. Det føles som om vi er midt på sommeren, men vi er altså bare i startgropen. 

Det å ha så fine dager når livet er i vanskelige og usikre faser, på dager da man kanskje ikke har så mye å glede seg over, gjør noe med en. Det er uansett lettere å stå opp når sola skinner og man kan åpne veranda døren, kjenne varmen og nyte en kaffe før dagen begynner på ordentlig – sånn kjenner jeg det, i hvertfall  

Livet er fint med alle sine fargenyanser. Nyt dem og husk at livet ikke bare er de dagene som går, men det er de dagene du aldri kommer til å glemme – uansett..

 

#livet #døden #sommer #sol

1 kommentar
    1. Så vakkert du skriver Elise….
      Og jeg er veldig glad for at det går fint med sønnen din,ønsker ham bare alt godt i fremtiden!!!
      Og jeg tror det er viktig å stoppe opp og være i nuet iblandt…
      Dagene,ukene og månedene går fort & vi er bare på jorden en liten stund,til vi blir kaldt hjem til vår får i himmelen og disse dagene er talte uansett…
      Så hyggelig å høre at dere nyter hverandres selskap nå.
      Og jeg har tro på at en dag klarer han det,og tror også dette var en oppvekker om at livet er skjørt!?!
      Nyt livet til det fulle begge to,og dere er begge i mine bønner 😍!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg