En viktig nøkkel er nok selvinnsikt..

Hei og god lørdag – som snart går over i kveld. Så utrolig deilig å se at dagene er lengre lysere, og at vi snart bikker over i første vår måned. Uansett vær, så er det et faktum, ihvertfall. 

Jeg har nettopp avsluttet en bok, og det blir alltid til at jeg reflekterer litt over det boken handlet om, og jeg pleier alltid å fange opp noen gull korn, og et av dem var noe sånt som at “relasjoner kan være det som skader oss mest, men også det som i motsatt fall det som helbredende mest” Det syntes jeg var utrolig bra sagt. Ikke bare i sammenhengen i boka, men generelt. 

For det er vel sånn det er, uansett relasjon. Den kan gjøre mest skade, men også være mest helbredende. Men hva kreves, egentlig?

Kommunikasjon er vel et nøkkel ord, tenker jeg. Og det er alltid vært viktig i alle sammenhenger.

Både krig og fred skapes ved kommunikasjon – det kommer vel bare an på kommunikasjonen..

Så blir det viktig å gi hverandre rom og forståelse – og en enda viktigere nøkkel er nok selvinnsikt. Men har man ikke selvinnsikt, vet man jo ikke at man ikke har det, og da blir det jo vanskelig. For om jeg og du ikke ser at vi kan ha feil og mangler som kan være med på å løse en situasjon, så forblir jo situasjonen låst.

Ønsker deg en fin fin kveld, og husk at ord kan låse og ord kan løse ♥

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg