Forsterket ensomhets følelse

Wow, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen – høsten er vakker, der den står i full “blomst” Morgen turen ble litt tidligere i dag enn vanlig fordi vi hadde stilt klokken tilbake en time, og jeg ble igjen slått av hvor vakker den er ♥

Ja, så var det det med klokka, da, at den allerde skulle stilles tilbake. Jeg ble minnet om det i går kveld, uten at jeg tidligere hadde tenkt på det. Jeg vet jo at det alltid er siste helg i oktober, men jeg har hatt en travel høst så langt, så det var altså noe jeg ikke hadde tenkt på – før sent i går kveld, altså. 

Jeg husker da guttene min var små. Det var alltid værst når klokken skulle stilles tilbake. De var to morgenfugler, og det  å våkne i 05.30 tiden var veldig vanlig i mange år. Så altså, da klokken skulle stilles tilbake, var jo klokken bare i 04.30 tiden da de var klare for dagen. Søndagen var alltid ekstra lang, følte jeg, men vi kom heldigvis fort inn rutinene igjen.

Jeg er veldig takknemlig for at høsten og mørketiden ikke er avskrekkende på meg . Det er mange som sliter med denne årstiden, nettopp fordi den er så lang og mørk.
Reklamene på tv for den maksimale være-inne-og-kose-seg-med-venner-og-famile tiden er nå, og vil bare øke på ettersom det går mot jul. For dem som føler seg alene og kanskje til og med ensom, blir disse følelsene forsterket.

Lange mørke kvelder forsterker ensomhets følelsen når man ser reklamen på tv og på alle bildene på sosiale medier.

Jeg  ønsker å være en motvekt. En motvekt til all reklame, og til alle glansede bilder på sosiale medier. Jeg syntes også det er hyggelig å dele et bilde av gode øyeblikk på både fb og insta, men jeg ønsker å snakke sant om livet.

Og hva er livet? Det er jo så mangfoldig og består av oppturer, nederlag, skuffelser, gleder. Livet begynner og livet slutter. Man bygger relasjoner og relasjoner blir brutt, man opplever kjærlighet, men også hat. Man opplever skuffelser, men også overraskelser…Og sånn kan man holde på..
Som menneske skal det rygg til å bære alt dette i løpet av et liv, og jeg har heldigvis til gode å møte det menneske som kan si at alt bare har vært en rosebelagt vei uten torner. Jeg er menneske og opplever derfor at jeg lever med alle disse følelsene og opplevelsene.

Men min hemmelighet er at jeg vet at som dagen er, er også styrken min. 

Alt godt til deg, både i dag og for alle høst dager.

Jeg må bare ha med bildet under. Et aldri så lite høst kupp på en loppis og brukt butikk rett over svenske grensen. Så fornøyd med denne nydelige trehesten – vakker og gammel og tydelig velbrukt – som igjen gjør den enda finere… ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg