“Hei mamma. Vil bare ønske deg en god dag”

En liten tur til sørlandet er over, og det er jo alltid godt å komme hjem – uansett hvor koselig en tur er. Etter en herlig første dag med strålende sol, hygge og kos på terassen, våknet vi neste dag til, ikke bare litt, men øs pøs regn. Selv jeg, som sier jeg ikke blir påvirket av været, måtte gå noen runder med meg selv og fortelle både meg selv og de andre at det er sommer og sol, men at akkurat nå er skyene foran solen og velsigner oss med regn 🙂 

Og siden vi ble velsignet med dette regnet ganske lenge, ble det til at vi gikk på stedets kjøpesenter og ikke i det lille koselige sentrumet. Jeg syntes alltid det er mye hyggeligere å gå i sentrum enn på kjøpesenter, men da en av butikkene hadde kjempesalg på sengetøy, kunne jeg ikke la vær å kjøpe med et nydelig sett med sommerfugler. Veldig feminint, men nå er jeg en gang feminin – og liker det – så sånn er det. Men om mannen min hadde ønsket seg et sengesett i mørke farger i et maskulint mønster – hva nå det skulle være – er jeg litt usikker på hvordan jeg skulle håndtert det 🙂 Så – lucky me !!

Men nok om feminint sengetøy…

“Hei mamma. Ville bare ønske deg en god dag. Jeg står og lager middag, og kom til å tenke på at akkurat dette laget jo mamma mye da vi var mindre” 

Det var eldste sønnen min, og det er ikke helt uvanlig at han ringer for å ønske meg en god dag. Det i seg selv er jo alltid så hyggelig, men at han kom på at han stod å laget det jeg hadde laget så mye i barndommen, var jo nesten tårefremkallende. Nå er jeg en ganske følsom person, så uansett hvem det er av guttene mine som ringer eller kommer, er det ikke uvanlig at jeg blir blank i øynene. Jeg setter så pris på det og er så uendelig glad i dem begge. To voksne sønner med så forskjellige liv. Og han som stod å laget middag og ble minnet om barndommen, kunne like så godt ikke vært blant oss mer.

Rus har tatt mange unge liv, og det har vært nær ved for han også. 

31.august er det Verdens Overdosedag. En dag man minnes alle dem som tapte kampen mot narkotika. En viktig dag, fordi bak alle de som er fanget i dette grepet som er så vanskelig å komme ut av, er det mennesker. Mennesker som kjemper, som drømmer, som ønsker livet – men som ikke får det til. Må vi aldri bli vant til å se en narkoman uten å tenke at det finnes et  menneske bak det vi ser. Det kunne vært din datter eller sønn, bror eller søster – og for mange er det nettopp det det er♥

Må aldri hjertene våre bli så harde at menneske skjebner ikke går innpå oss

 

God siste juli helg til deg og takk for at du stakk inn om bloggen. Nå venter jeg snart besøk av yngstemann og kjæresten, så dagen skal nytes i fulle drag♥

 

#helse #mamma #sommer

2 kommentarer
    1. Hei. Du skriver så mye fint . Jeg er en mamma som mistet min kjære datter til rusen for 17måneder siden , hun blei 30 år. Hun var så mye mer en bare rusen. Vi som sto henne nær så at hun hadde mange ressurser i seg.Det er så viktig at vi ser mennesket og viser alle respekt uansett hvordan vi lever. Vi vet aldri hva morgedagen bringer. klem fra meg

    2. Heidi: Tusen takk, Heidi, det var hyggelig å høre. Og mange varme tanker til deg fra meg <3 Ja, vi som står dem nærmest, ser det ikke så mange andre ser - egenskapene, talentene og ressursene de har. Ønsker deg alt godt og føler med deg i sorgen over din datter <3 Go klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg