Gavekortet fra nico

Regn ute, men heldigvis ikke inne, så da er det jo egentlig ikke no problem 🙂 Over en uke siden vi kom hjem fra Kreta, og jeg lurer på hvor tiden blir av?
Tiden går ikke, den kommer, eller som jeg tenker – tiden ER. Og i og med at tiden er nå, er det jo NÅ vi har den – og så blir jo alltid det berømmelige spørsmålet: hva gjør vi med det?

Her om dagen brukte jeg gave kortet jeg fikk av min yngste sønn til 50 årsdagen min som var tidligere i år. Gavekort på tattovering – det var ikke første gang jeg fikk det av han, og jeg syntes det er kult at han passer på at hans mor ikke stivner i gamle-damers-tankegang 🙂 Jeg var ganske klar på hva jeg ville ha om jeg skulle ha en tatto til. Noe med en symbolsk mening, og dermed ble denne vakre sommerfugelen. 

 

Men tilbake til tiden..Tattovøren og jeg snakket om løst og fast, en hyggelig og sympatisk mann, og jeg sa til han at det er bare tredve år til jeg er åtti, og når jeg ser tilbake tredve år og ser hvor fort tiden har gått, er det ganske rart å tenke på, og hvordan vil sommerfugelen ta seg ut på min åtti år gamle arm, tro? “Men tenk så kult, da,” sa han, “du kan i hvertfall se tilbake på at du turte å prøve nye ting. Du kjente at du tok den, den har en symbolsk mening og den fulgte deg resten av livet”

Det vil jo heller ikke bli noe problem når det er vaktskifte på sykehjemmet og personalet skal gi noen bekjeder om meg: hun med sommerfugelen 🙂

Tiden – tiden vi aldri får tilbake og ikke får gjort noe med. Ting vi ville ha gjort på en annen måte – kanskje på den riktige måten, fordi det ble feil på den måten det ble gjort.Men sånn er det – den litt brutale måten – man har bare den ene muligheten. Så handler det så fint om hva vi gjør med dagene som ligger foran – og her er jo hele perspektiver på livet. Dagen i går er forbi, dagen i dag har vi og dagen i morgen er ennå ikke kommet.

 

Ja ja, dere, det var litt fra mitt filosofiske hjørne før jeg tar fatt på mine gjøre mål i dag – og ønsker deg en strålende helg – med eller uten regn ♥

 

6 kommentarer

Siste innlegg