Et ønske om å få det til

Reisefeber på gang – tre dager igjen nå, så går turen til Kreta. Gleder meg sååå. Sammen med med min søster og våres menn skal vi ha en uke på denne øya som jeg har blitt så glad i. Koble helt av, nyte solen og varmen (forhåpentligvis) spise ute, sole seg og bare VÆRE. 

Hvert år sier vi at NESTE år må vi ha to uker. Er egentlig aldri klar til å dra hjem når uken er over – men det blir liksom aldri mer neste år allikevel. Jeg tror kunsten er, som sagt, å være i nuet og hele tiden være til stede. Tror faktisk jeg er litt god på det 🙂

Jeg er som regel ute i god tid med pakking, så det at jeg ikke helt er i gang enda, er litt etter skjema. Vet ikke hvorfor, men det har vel noe med at inni det hodet du ser på bilde, er det noen ganger tusen tanker. Jeg venter, blant annet, svar på to viktige mailer, og selv med purring, kommer det ingen. I mitt strukturerte og perfeksjonistiske hode har det da lett for å bli kaos 🙂 Det syntes heldigvis ikke på utsiden – tror jeg – og jobben min blir å roe helt ned. Akkurat nå får jeg ikke gjort noe med det!! 

 

Det var faktisk ikke vanskelig å komme med et ekte smil på denne selfien –  dagen var fin, andre ting enn mailer var unnagjort, det var sol og det var varmt – og bare tre dager til ferie –  jeg hadde all grunn til å smile, her jeg sitter i bilen å venter….

Men kontrastene er store fordi en annen jeg snakket med i dag, fortalte meg at hun syntes livet var tungt. Det er ikke en enkel tilbakemelding å gi til en som kjenner det slik – annet enn å være der og respektere vedkomnes følelser.

Kjærlighet er stemmen under alle stillheter

E.E. Cummings

 Våren og sommeren kan for mange på ulike måter være en tung tid. Som pårørende til en rusavhengig, husker jeg ofte sommeren som en vanskelig tid. Man ville så gjerne samle familien til hygge, kos og ferie. Men det var ofte ikke lett å få til. Som foreldre, og som mamma, slites man mellom ønske om at alle skal ha det bra, og det faktum at man ikke alltid får det til. 

Hold om og hold av hverandre ♥

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Slipp alt nå Elise, klapp deg på skulderen og godta at du fortjener KRETA <3 Nettopp kommet hjem fra Zakynthos - gled deg og NYT <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg