Man elsker og mister

Stille og rolig denne 17.mai morgenen. Tåken henger over byen og det har inntil nå regnet, men det gjør ingen ting – jeg er ikke så avhengig av været lengre, selv om ingen ting slår 17.mai i strålende sol og blå himmel. Men du verden så heldige vi er som får feire vår nasjonal dag i fred uten frykt for ustabile statsledere som man ikke vet hva gjør i neste øyeblikk. Hva inneholder neste twittermelding, eller når kommer neste prøveoppskyting…??

Flagget er oppe på ballkongen. Jeg har forberedt en ekstra god frokost, og favoritt kaken er klar i kjøleskapet til senere. Men det er litt ekstra stille her hos oss nå.

 Det er ingen Targo lengre som logrer med halen og er overlykkelig over å se meg på morgenen. Ingen Targo som trenger sin morgen tur, det er tomt der mat skålen stod, og soveplassen med den blå store puten er også borte. Det er bare to dager siden, avgjørelsen var tung, men i samråd med vår gode veterinær ble beslutningen tatt.

 

Jeg vet han har det bra nå – det blir min trøst å tenke sånn – at han er helt ubesværet av det som var så vanskelig. Min trøst, for det er så ufattelig vondt å miste en så uforbeholden lojal venn, men noen ganger må de tyngste beslutninger tas, og igjen sitter man med minner. Og jeg sa til mannen min i går, her vi satt på kjøkkenet å så på et bilde av han, at snart kan vi se på bilde uten å gråte, men bare SMILE.

Å elske er også å risikere å miste. Det gjelder mennesker og dyr, men jeg vil allikevel ikke la være å elske, for kjærligheten gir livet mening, og sorgen er tung å bære, men sånn er livet. Man får, gir og mister♥

Og siden det er 17.mai passer det jo å avslutte med noe kong Harald har sagt: “Med alderen kommer visdommen. Noen ganger kommer bare alderen”

Når man møter liver med alle sine farger – glede, sorg, sol skyer, storm, stille, gi kjærlighet og få kjærlighet – ja, så lever man rett og slett ♥

Ha en fantastisk dag 🙂

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg