Klarer vi å spille på lag?

Jeg tenker på mye for tiden – kanskje lit for mye – for jeg kjenner det i nakken.

Rart det der, hvor fort kroppen selv gir beskjed om at nå må du bremse ned litt. Jeg ønsker virkelig å ta notis av signalene den gir – det virker noen ganger som om kroppen min kjenner meg bedre enn jeg gjør selv..hmm..

Det er jo meningen vi skal spille på lag, kroppen og jeg, og jo mer jeg gjør det – og helt sikkert du som leser også – jo lengre har vi jo hverandre 🙂 Spille på lag – det er jo det det handler om. Kan jeg ikke spille på lag med meg selv er det vel kanskje vanskelig å spille på lag med andre og?

Kjæresten min og jeg møttes for flere år siden og har ganske forskjellige bakgrunner. Klarer vi å spille på lag?

Jeg vokst opp i et trygt hjem. Gått på søndags skole, barneforening og videre til å være med på ungdommenes aktiviteter i menigheten. Ikke gått på rød mann i lyskryss, ikke skulket og aldri smakt røyk.

Kjæresten min derimot søkte ut på gaten som åtteåring. Begynte tidlig å røyke og skulke skolen og har gått mye på rød mann – kort fortalt.

Kan to som oss spille på lag? Jeg som heller til å være perfeksjonist og liker å ha kontroll med det som skjer. Han som er litt mer “slepphent” og som er litt mer “ikke tenk så fælt, bare gjør det”

Det som er så fint er at vi utfyller hverandre med disse ulikhetene – vi spiller på lag – men først og fremst må både han og jeg  – og du som leser – spille på lag med OSS SELV. 

Og når vi det gjør blir kroppen glad, sjelen blir harmonisk og du kan kjenne at du er i vater med deg selv og kroppen. Vi består jo av ånd, sjel og legeme, og det sier seg jo selv at det må være samspill, og derfor er det så utrolig flott at kroppen gir signaler om at nå må du gi deg selv litt tid, du må bremse ned og lytte.

Dette er god medisin og kan anbefales på det varmeste ♥

 

 

1 kommentar
    1. Fine du Elise <3
      Du og jeg vet alt om det å spille på lag, både privat og i jobb.
      Viktig å bremse opp
      Viktig å lytte til kroppen
      Viktig å kommunisere med våre medmennesker og KROPPEN
      Uten det samspillet fungerer ikke vi mennesker <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg