..enten du tror eller ikke tror…

På morgen turen med hunden vår, plukket jeg med meg en bukett med syriner – tror det er det nydeligste jeg vet om, men på en annen side så elsker jeg også hvitveisen når den kommer tidlig på våren, og, for ikke å snakke om liljekonvaller, som jeg også så var på vei. Med andre ord, hele våren avlaster seg selv med de nydeligste blomster og vekster. Jeg må bare stoppe opp innimellom å nyte alle inntrykk og opplevelser som naturen gir. Uttrykker “å gripe øyeblikket” tror jeg ikke vi kan minne hverandre nok på. 

 

Nå er vi inne i pinsehelgen og  hvorfor feirer vi den? Jesus hadde dratt hjem til sin Far i himmelen, og vennene hans var redde for å miste denne vennen som  hadde lært dem så mye godt og gjort så mye godt mot dem og mot alle de hadde møtt de årene de hadde vært sammen med han. Han hadde sagt til dem at han ikke skulle forlate dem helt, men fremdeles være hos dem med sin ånd – så derfor sendte han den Hellige Ånd til dem, slik at de skulle få kjenne at Han var hos dem. Jeg tenker sånn, jeg, at enten du tror eller ikke tror, så er det i hvertfall hva bibelshistorien forteller. Og du vet – bedre et oppriktig tvilende hjerte, enn tro uten gjerning 😉

 Og 17.mai da? – ja, uten tvil vet vi hva vi feirer – Norges nasjonal dag, frihet, glede og kjærlighet til landet vi er så glade i. Bunaden skal straks tas frem fra skapet, skjorten strykes, skjørtet og sjalet dampes.Jeg har en vakker vest-agder bunad med masse sølv, og kunsten å pusse alt dette sølvet er ikke helt min greie. Heldigvis har jeg en tålmodig mann som tar seg av den saken 🙂  Jeg føler meg ordentlig fin når jeg får den på.  

Da vil jeg bare ønske deg som leser, en kjempefin pinse helg og en strålende 17.mai feiring. Hold om og hold av hverandre – la kjærligheten være sterk ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg