29.11.2018

Hvor blir det av den tro? Eller er den litt oppskrytt? Må man egentlig ha åtte timer hver natt? Kanskje fire, fem er nok? 

Nok søvn, mener jeg. Det kan hende jeg er en av dem som allikevel får det jeg trenger ved å ikke sove mer. Det kan hende jeg får min skjønnhetssøvn sånn ca halvveis i disse timene, for er det ikke ca på midten av det antallet timer du sover, at man sover tyngst og best? 

Så altså sånn ca halvveis av de fire fem timene får jeg dekket både dyp, god søvn med god kvalitet, kroppen hviler og slapper godt av OG jeg får den berømmelige skjønnhetssøvnen. 

Da er det jo ikke noe problem å ikke sove noe mer.

Men problemet er vel bare at det ikke er så enkelt. Så altfor mange mennesker har søvnproblemer. De timene på natta som skal gjøre at man henter seg inn etter dagens gjøremål, blir ofte forstyrret av tankekjør, bekymringer og grublinger over store og små ting. 

Men er det slik at dette er et litt større kvinnefenomen enn det er for menn? Fordi i skrivende stund, ligger min kjære med rolig pust etterfulgt av et lite snork. Og denne natten er ikke noe unntak. Noen ganger skulle jeg ønske at han også ikke fikk sove sammen med meg – av helt egoistiske grunner. Og siden det nettopp er det, altså egoistisk, ønsker jeg selvsagt ikke det allikevel. Jeg unner han og sove. Ja, jeg unner faktisk slle å sove om natten. For det er det man skal. Sove. Slappe av. Hvile.

Om fem timer kommer rørleggeren  for å installere ny dusj hos oss. Det gleder jeg meg til. Og det vil si at om ikke altfor lenge ringer klokka. Men hei, hvem trenger vel åtte timers søvn? 

Ha en strålende ny god dag når du våkner. Om det er klokka som vekker deg, eller om du ikke blir vekket, fordi du er våken 🙂

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg