Midt i oppbrudd

Onsdag og midten av uken. Støl i kroppen, litt ustelte negler, ikke trent som vanlig, ukoselig leilighet, kasser overalt, ingen bilder på veggene og midt i oppbrudd. 

Akkurat nå har noe en ende, og noe skal begynne. En avslutning og en begynnelse.

Livet er ganske spennende, og består av faser, eller kapitler. Jeg er veldig glad i å lese, og mens jeg leser kan jeg både le og gråte, jeg kan kjenne på spenning og lettelse, sorg og glede. Og når boken er ferdig reflekterer jeg over slutten som kan være både overraskende, trist og glad. De beste avslutninger kan være når det kommer et element i historien jeg ikke så komme, men som gjorde historien i boken komplett. 

 Og så, om litt, er jeg klar til å begynne på en ny bok.

At jeg, sammen med kjæresten min, skulle flytte igjen, så jeg ikke komme for noen få år siden, men da muligheten for å eie igjen, kom etter noen år på leiemarkede, grep vi muligheten.

Så derfor er jeg støl i kroppen, derfor er neglene mine ustelte, derfor får jeg ikke trent som vanlig og derfor er det ikke så hjemmekoselig her som det pleier å være og derfor er vi midt i et oppbrudd. 

Og med fantastiske venner som hjelper med maling og nytt gulv, er vi helt i rute til lørdag. Da sier vi “hadet” til leiligheten som har vært hjemmet vårt i mange år, og fyller et nytt sted med glede og varme, nye minner og nye kapitler. 

Om ikke lenge er ikke kroppen fult så støl, neglene skal få litt oppmerksomhet igjen, treningen kommer på banen igjen og vårt nye sted blir hjemmekoselig og varmt og skal fylles med både glede, fred og harmoni. 

Og siden desember er rett rund hjørnet, kommer vårt nye hjem til å fylles med lys, go` lukter og julens gleder ganske så fort. Vakreste tiden på året ♥

Ingen av oss vet hva dagene kommer til å inneholde av både sorg og glede, men jeg holder fast med de gode øyeblikkene, og du vet, for hvert skritt du tar, er du ett skritt nærmer det du måtte ha av drømmer..

Og når julen er over, venter vi på en stor glede: jeg skal bli farmor, og kjærseten min skal bli miffa, i februar til verdens beste lille skatt ♥

 

#desember #onsdag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg