Høst eller vår…?

Wow – er det høst eller vår her jeg bor? Jeg tok på meg den jakka som passer best til en rask gå tur på en tidlig søndagsmorgen midt i oktober, men da jeg kom ut på trappa, kjente jeg bare en varme som kunne ha vært en tidlig morgen i juli. Raskt ble jakka for varm, men det er jo bare til å nyte disse vær fenomenene, selv om man kan undre seg over hvorfor det er er slik.

 I går laget jeg vafler på speltmel. Gluten i speltmelet er mindre enn vanlig hvetemel, og derfor  tåler mange speltmel bedre enn hvete.

Meg innkludert. Jeg har ikke gluten allergi, men jeg testet glutenfritt kosthold i tre måneder for å utelukke gluten allergi.

Forskjellen på glutenfritt og mat med gluten, var ikke så veldig stor for meg, så derfor holder jeg meg ikke utelukkende til glutenfritt. Men som i vafler og for eksempel pizzabunn, syntes jeg det greit å bruke speltmel. 

Men uansett hvilken mel type du bruker: ingenting slår lukten av nystekte vafler..!! Og du, lag røren litt større slik at du har til neste dag..mmm! Det gjorde jeg, så go`lukten fra nystekt kommer til å nytes i både nese og gane i dag og.

 

 

Jeg har en veldig vakker almanakk, og i den står det et, ja, kall det et visdomsord, for hver uke. Denne uken har det stått: La smilet ditt endre verden, men la ikke verden endre smilet ditt. Det kan være en aldri så liten kunst, det der, for vi blir bomandert med nyheter fra hele verden om natur katastrofer, krig, sult, ødeleggelse, seksualisert vold. Selv om vi ikke rår over naturkatastrofer, ser det ut som menneskenes ondskap mot hverandre ingen ende vil ta.

Og allikevel er kjærligheten størst av alt – så tenk om DEN kunne få plass i våre liv – da ville store ting ha skjedd. Jeg ønsker ikke at verden skal endre mitt smil, ihvertfall, selv om jeg kjenner på sorg i hjerte hver gang jeg hører om hvordan menneskene er mot hverandre. Og selv om ikke smilet mitt alene kan klarer og endre verden, så kan det kanskje gjøre et mennesket litt gladere – om så bare for en dag. Og tenk når mange tenker slik..Smilet og kjærlighetens kraft skal ikke undervurderes..

 

Og med dette forsøket på å kaste løvet opp i luften på turen vår i går, ønsker jeg alle en strålende og god søndag – sånn midt i oktober ♥

 

 

#høst #helg

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg