Ikke på utstilling lengre

Noen ganger er det fint å skrive om noe som ikke er så viktig eller alvorlig – som dette innlegget.

En deilig uke på Kreta er over for denne gangen. Det er fantastisk å bare ha sol, varme, bading, gå til ferdig frokost og til og med slippe å re opp sin egen seng en hel uke. En dag med regn, torden og lyn er jo nesten bare fasinerende, når man allikevel går i lette sommerklær gjennom gatene.

Sammen med mannen min lar vi hverdagen være hjemme og samler krefter før vi tar fatt på høsten. Slik føler jeg det.

 Men før jeg legger turen bak meg som et godt minne, fikk jeg altså lyst til å skrive litt. Skrive litt om dette lite viktige som allikevel er en viktig glede i den store sammenheng – eller hvordan du velger å se det..!

Nemlig min nye veske 🙂

 Inni denne nydelige miljøvennlige handleposen er den. 

Jeg digger vesker. Det finnes en for alle anledninger, alle slags farger, fasonger, størrelser. Butikkene langs promenaden der vi var bugner over av dem, og det har nesten blitt en tradisjon å kjøpe med en hjem. Ikke overraskende ble jeg dradd mot denne butikken hvor en hel kolleksjon av denne typen stod lekkert utstilt, med blant annet mindre utgaver, større utgaver, designet fantes i pengepunger, sminkepunger, det fantes i paraply, i sekk og i ganske små skuldervesker. Men jeg falt altså for denne. Riktignok som den litt ambivalente typen jeg er, kjøpte jeg først en annen utgave, men den gikk jeg enkelt og greit tilbake dagen etter å byttet slik at jeg altså fikk med meg denne. Fasongen passer meg utmerker og den har akkurat passe med ekstra lommer til den man trenger. Mobil, pengepung,almanakk, lipglosspung, briller og annet dill og dall 🙂

Noe av det jeg falt for var den lille detaljen du ser som henger ved siden av håndtaket. Jeg liker detaljer, de er viktige og lager en helhet, både på og i vesker, men også i interiør og innredning, antrekk og sko – ja, i blomster og hager – you name it..!

 

Med håndtak og deler av vesken i skinn, sine duse farger og vakre mønster, tror jeg dette blir en av mine favoritter fremover. Og selv om det bugner over av vakre og fine vesker, er det viktig å se dem for seg i bruk hjemme når vi nå går mot mørkere og kaldere tider hvor vi om ikke lenge går med tykke jakker, skjerf og luer.

Så, da vet du hvordan min veske ser ut – og du vet, de små gledene er også med for å lage en helhet  Så god helg til deg og dine (eventuelle) veskevalg eller andre mindre viktige valg..!

 

#syden #høst #veske #miljøvennlig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg