Ny tanke, ny følelse og nye handlinger

Er det mulig å snu et negativt tankemønster? Ja, jeg tror det, men først..

Da jeg skrev mitt forrige blogg innlegg var det så varmt at jeg ikke hadde andre beskrivende ord enn at luften var stinn, stille og tørr.

I dag kan jeg ikke beskrive det som noe annet som en storm i båt på åpent hav. Det blåser fra alle kanter og det regner vannrett, når det regner. Vinduene slår seg igjen – men siden det allikevel er god temperatur, må vi ha dem litt åpne.

Hva været angår lever vi i et land med variasjoner og kontraster – og slik håper jeg det vil være. At ikke klimaet blir så forstyrret av menneskeskapte ødeleggelser, men at vi fortsatt skal ha fire årstider. Høsten med sitt fanatstiske fargespill i naturen, vinteren med snø og kulde, våren som kommer med nytt liv og sommeren med sin deilige varme sol og late dager ♥

Nøste tror jeg nyter både sommer, høst, vinter og vår. Ikke behøver han å tenke på hva han skal spise og drikke. Kassen med sand blir tømt hver dag, og det er alltid ledig et fang når han vil ha kos. Et ganske så bekymringsfritt liv 🙂

 

Det å bryte et negativt tankemønster, er ikke gjort over natten. Og det er heller ikke bare til å si at man ikke skal tenke på det. Det er ikke uten grunn at psykologer og terapauter har mye å gjøre. Man trenger hjelp til å sortere, plassere og snakke om det som er vanskelig innimellom.

Men jeg tror det finnes små grep man kan ta selv når alle tanker og bekymringer blir for overveldende. 

Ved å erstatte den negative, eller destruktive tanken, med en positiv tanke, vil det på sikt gi deg en ny følelse og etterhvert vil du handle på en ny måte i for hold til hva saken dreier seg om. Men det tar tid og er ikke gjort over natten. Bevisstgjøring er et klart nøkkelord..!

 

All bevisstgjøring rundt eget liv vil gi framgang, eller progresjon, om du vil kalle det det. En jevn framgang i livet, og ikke stillstand med å stå i stampe i negative og depresive tanker. Sett deg selv fri med en ny tanke. På sikt vil den følges av en ny følelse, som igjen vil hjelpe deg til å handle anderledes.

Ønsker deg en strålende helg

 

 

#vær #storm #katt #blomster

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg