Stinn, stille og tørr

Når det er varmere ute enn inne, når man blir svett av og smøre seg med solkrem før man drar til stranden, når det minste lille gjøremål får svetteperlene til å komme på overleppa, når det ikke er et vindpust og gradestokken viser tredve i skyggen, ja, da klager jeg….

..IKKE, fordi høsten kommer fort nok!

Men det ER varmt..!

Her om dagen våknet jeg med den snikende følelsen av hodepine. Den intense følelsen som blir sittende som en klo på framsiden av hode. Da bare vet jeg at denne dagen blir veldig redusert – og at det aller beste er å ligge i et mørkt og kaldt rom.

Men problemet denne dagen var at vi ikke hadde noe mørkt og kaldt rom med disse varmegradene.

Før jeg kapitulerte helt for hodepinene som ble mer og mer intens og som selvfølgelig ikke ga seg uansett hvor mye jeg prøvde med tankenes kraft, gikk jeg ut på verandaen med solbriller på. Tenkte å synke ned i stolen og bare være i ro. Men da jeg gikk fra stuen og ut, var det som å gå inn i en badsstue. Luften var stinn, tørr og stille.

Jeg kom meg inn på soverommet, som ikke var noe bedre, selv om vinduet stod så langt opp man får det, men det var ingen andre alternativer.

Så der lå jeg, helt stille og det eneste jeg kjente var hodepine og en enorm varme. Mannen min satte viften på full guffe, og jeg kunne kjenne en liten luftning.

Da medisinene hadde gjort jobben sin, og jeg var klar til å kunne stå opp utpå tidlig kveld – gikk jeg igjen en tur ut på verandaen – som det fremdeles var oppimot tredve grader på. Luften var like stinn, tørr og stille som tidligere på dagen – men hodepinen var borte – og DET var den store forskjellen. 

For en sommer vi har hatt så langt. Med svært få unntak her jeg bor, har vi hatt sol og varme siden mai. Det er jo helt utrolig. 

Men alt har sin bakside – og mange sliter i varmen. Ta det langsomt, drikk mye vann og søk skyggen når du kan – det er mine enkle – men gode råd!!

Fortsatt god sommer til deg♥

#varmt #sommer #syk 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg