Det fantastiske livet..

.som har gitt meg så mye.

Men den takknemligheten betyr ikke at jeg takker bare for de gode dagene. Nei, de tunge dagene må være med i livets puslespill. Og når man ser alle dagene samlet og finner den røde tråden i livet, ja, da kan man takke for alle dager.

Sånn kjenner jeg det.

Og sånn tor jeg alle mennesker kan kjenne det, når man tar seg tid til å gjøre det.

Etter at sønnen min var innlagt en uke tidligere i vår, har ukene gått. De har vekslet for meg med uro og glede om hverandre. Selv om en rusavhengig har fått livet i gave, er det dermed ikke sagt at alt går på skinner. Som mamma vil jeg kjenne på den gnagende uroen, og for han er det ikke en enkel jobb og gjøre helomvendinger med livet sitt. Mange forventer mye, men det har vært så mange gode dager med hygge, latter og humor. Mange samtaler om hva som må gjøres forat det skal gå den riktige veien og gi han vissheten om at jeg og vår lille familie går sammen med han. 

Ingen ingen ting er umulig – det umulige tar bare litt lengre tid.

Og det kan gjelde i så mange av livets faser. Ting blir ikke ordnet og fikset som ved et trylle slag, eller ved et knips. Nei, veien må vi gå selv, men når man har noen å gå sammen med, kan det være lettere.

Og som for å riktig understreke at jeg kjenner på en dyp takknemlighet for livet og de vekslende dagene, var jeg hos tattovøren i går. Da var det guttenes navn og to roseknopper som kom på, under sommerfugelen jeg har fra før. Vi har alle våre ulike måter å uttrykke oss på, og dette er en av måtene for meg.

Takknemlighet har mange navn og utrykksformer ♥

I skrivende stund sitter jeg på verandaen. Det er så utrolig med det fantastiske været vi har hatt her på østlandet i MANGE uker nå. Det er varmt, og bortsett fra at vi skulle hatt regn, så bare nyter jeg det. Det varer ikke evig, og høsten kommer fort nok.

Ønsker deg en strålende ny og god dag. Og vet du, i alt som kan virke tungt og håpløst for deg akkurat nå, vil det komme et lysglimt. Kanskje det er der allerede, men at du ikke har fått øye på det..?

 

#livet #tanker #refleksjoner 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg