Morgentur 05.55..

Jeg er en person som ikke “har ord i min makt” Kanskje de som kjenner meg ikke er enig, men det er slik jeg kjenner det. Jeg hater urett og urettferdighet, men jeg klarer ikke å stå opp for meg selv når jeg opplever det.

Og alle gjør vi nok det fra tid til annen.

Jeg er redd for å støte folk fra meg, bli oppfattet som lite forståelsesfull, sta, egen – og en som tar lett til tårene.

Jeg har skrevet det før, men jeg skriver det igjen: jeg har en sensitiv natur og kan derfor bli feil tolket, nettopp fordi man kan sette opp en “hard” fasade, men alt handler om å beskytte seg selv, fordi man ikke ønsker å bli såret og misforstått. I stede bærer man med seg tingene inn i natten, blir liggende og tenke, analysere og fundere – og det er jo naturligvis ikke noen god sovemedisin – tvert i mot.

Jeg liker å gå morgen turer før frokost, men i dag gikk jeg turen min 05.55 – litt tidligere enn vanlig 🙂 men det var ganske behagelig, pakket inn med skjerf, votter og lue og snøen som føyk rundt meg. For meg er det et forsøk på å gå av meg de situasjonene jeg føler blir mistolket – fordi jeg ikke klarer å si det som det er, i frykt for å støte og såre. 

Så hvem er det det går ut over? Svaret gir seg vel selv..man går ikke morgentur så tidlig, om det ikke er for å lufte bikkja før man skal på jobb, tenker jeg.

Men du – ha en super dag, og vet du, det er mye legedom i å skrive, og når man vet at andre kan kjenne seg igjen i det, så er det heller ikke så farlig i si det man føler – noen ganger.. ♥

Dette bilde er ikke fra i dag, men fra en av de andre tidlig morgenturene mine, hvor solen har stått opp og prøver å bryte gjenom skylaget med rim så vakkert på de nakne kvistene.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg