Ikke den beste dagen i året..

Siste dag i året og det fortjener et blogg innlegg. At det er en drøy uke siden jeg skrev mitt siste innlegg – på lille julaften – er helt utrolig. Tiden går så fort..

Jeg har et ambivalent forhold til nyttårsaften. Jeg har hatt en glad fasade utad, men det er ikke alltid slik jeg har følt meg inni hjerte.

Nyttårsaften er liksom den store vennekvelden. Og har man ikke blitt bedt bort, eller vært i en venne gjeng som har denne kvelden på rundgang – år etter år – ja, så har man vært litt utenfor. 

Jeg har kjent på det fordi min tidligere mann og jeg har flyttet veldig mye, og ble aldri en del av en slik gjeng fordi vennskap aldri fikk fått tid til å slå røtter og fordi man flyttet videre. Nyttårsaften har aldri vært den store dagen for meg, med glede, fest og forventninger.

Men jeg elsker desember, julaften og romjulen. Det er tiden for meg til ettertanke, fylle huset med jul og varme, si et ekstra “god jul”, og være med de man elsker ♥

Livet har lært meg at ingen ting er en selvfølge. Derfor er jeg å utrolig glad for dem og det jeg har ♥

Og ekte venner er for meg en bonus. Det tar tid å finne dem og det krever at røttene får gro. De er ikke mange, og antallet er ikke viktig, men en av disse skal vi til i kveld.

Men jeg har alltid forventninger til et nytt år. Jeg gleder meg til å ta fatt på hverdagen, og gjøre det jeg er glad i. Fortsette med å nyte øyeblikk av glede og ta vare på dagen med det den inneholder.

Alle gode ønsker til deg – og med kattungen vår på fanget, kaffe i koppen og tent lys, vil jeg ønske deg godt nytt år. 

Takk for visdom, Gud, til å åpne opp for noe som er større enn meg selv,

og til å gripe muligheten

så lenge det er muligheter

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg