Forberedelse..

Jeg forbereder meg – og høyre pekefinger og håndledd “verker”. Jeg kjenner jeg lever mens foredraget går fra hodet og hjerte og blir til på tastaturet 🙂 

Og når jeg kikker ut ser jeg høstens nydelige farger. Det er bare fantstisk, spør du meg. Jeg er utrolig glad i høsten. Alle er ikke det, det vet jeg, men det som er så fint er at om du har en annen mening om det, er det helt greit 🙂

Den siste tiden har jeg jobbet med et foredrag jeg skal holde på frivillighet sentralen i Halden. Organisasjonen “Rommet Mitt-begynnelsen på veien videre” som jeg driver sammen med et team, skal for fjerde året på rad holde sitt årlige seminar/temakveld, med fokus på pårørende til rusavhengige. Det er åpent for alle og man må absolutt ikke relatere seg til rusavhengighet. Det er mange områder i livet hvor vi kan kjenne på at vi ikke lever selv, man eksisterer på andres premisser.

Jeg tenker også at det kan være aktuelt for dem som arbeider til daglig med mennesker på ulike måter, eller at du rett og slett bare har lyst til å få med deg en slik kveld med denne tematikken

Foredraget jeg jobber med, kommer ikke fordi jeg har en bachelor i faget “Livsglede i vanskelige livs situasjoner”, men fordi jeg her en bachelor i personlig erfaring – og det er en ganske stor forskjell. Fagkompetanse er bra og må også til – men jeg tror at personlige erfaringer om det man snakker om, er av stor verdi.

Jeg er jo en person som liker å gjøre det jeg gjør ordentlig – derfor er det ikke gjort i fullfart og lage et foredraget. Samtidig som jeg går inn i materien for å finne ut og formidle hvordan jeg fant tilbake livsgleden mens livet ennå var ganske vanskelig, så ønsker jeg å formidle at det er mulig.

Denne kvelden er åpen for alle og du kan lese mer om den her

Ønsker deg fortsatt fine og gode høstdager – nyt fargene. Blir man først oppmerksom på dem, er de virkelig et flott syn ♥

#høst #forberedelse 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg