En svært lat søndag :)

En virkelig rolig og avslappende søndag går mot slutten. Med joggebukser på i hele dag, har været vekslet mellom sol og regn. Vi skulle til å ta på oss skoene her hjemme for å ta en tur ut, men da det begynte å regne kjempe mye, trakk mannen min seg fra turen, for han liker IKKE regn. Men jeg elsker å gå i regnet, så det passet perfekt og ta regnjakken på for å gå ut 🙂 

Men det gikk ikke mange minuttene før det stoppet å regne og solen kom fram. Regn jakken ble alt for varm og klam, men jeg nøt de deilige varme solstrålene der jeg gikk langs vannet i det vakre terrenget, ikke så langt fra de vi bor. Solen glitret i vannet og det ene vakre motivet etter det andre dukker opp.

 

Da jeg kom hjem fikk jeg endelig sortert litt i bildene jeg har på pc`en. Det er noe jeg har tenkt jeg skulle gjør i lang tid. Jeg liker å ting i systemer, så det at bildene mer og mindre har ligget om hverandre på pc`en, har jeg lenge tenkt jeg skulle gjøre noe med. Så i dag var det altså dags for å gjøre det. Bilder fra ferier ble omhyggelig lagt i mapper med hvor og når. En egen mappe til alle bildene vi har etter vår kjære hund, Targo, fikk en egen mappe, og en mappe med bare naturbilder. Jeg elsker orden, og nå er det mye orden i de sakene 🙂

Jeg liker å ha en bok å lese i, og kjærlighets romaner ispedd spenning og en litt overraskende slutt, som veksler mellom fortid og nåtid, er det jeg liker beste. Så da ryddingen på pc` var ferdig, la jeg meg på sofaen for å lese. Og noen bøker har den evnen at de “fanger” deg fullstendig. Uansett hvor trøtt du blir, må du bare lese ett kapittel til. Sånn er det med denne boken. 

Da jeg hadde lest vel og lenge og mannen min hadde holdt på med sitt, bestilte vi pizza og satte på en spennende thriller film vi ikke hadde sett. Jeg er litt forsiktig med hva jeg ser av filmer, men guri malla så spennende den var. Jeg tok meg i å sitte med skuldrene opp under ørene mens jeg ventet på at han skulle bli reddet av helikopteret som fløy så lavt det kunne for å få tak i han – kort fortalt. 

 

Apropo høst bilder – jeg håper du legger merke til hvor nydelig det er i naturen på denne tiden. Det er som den med alle sine farger takker for i år, før den går i dvale for igjen gjøre seg klar til neste vår. Litt sånn skulle det ha vært med oss også. Vi kan med fordel være litt flinkere til trekke oss tilbake innimellom, for å samle krefter til dagen som måtte møte oss.

En lat, men allikevel meningsfylt søndag, går mot kveld, og er det noen dager man kan være late så må det vel være en søndag. I morgen blir ikke slik. God ny uke til deg, og takk for at du stakk innom å leste♥

 

#søndag #høst #bilder #livet #naturen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg