Ingen relasjoner bygges med bare ord..!

Ord har makt, men ord uten handling er bare ord. Du har sikkert møtt en gammel kjenning, man utveksler noen ord og vedkomne avslutter med at “vi må ta en kaffe en dag” Et enkelt eksempel på ord uten handling. Eller man er i en sårbar situasjon, venner sier de ringer en dag for å gjøre en avtale om å ta en prat eller bare gjøre noe hyggelig sammen. Men den telefonen eller meldingen kommer aldri – ja, da er det bare ord uten handling. Jeg har selv kjent på hvor mye ord fra en venn kan bety, med når ordene ikke ble fulgt opp av handling, betyr hverken ordene eller vennen noe mer for meg til slutt.

Jeg er ikke i tvil om hva slags venne jeg ønsker å være

En venn som handler uten ord, er mye mer verd enn alle ordene som ikke følges av handling. Dette gjelder så mange situasjoner i livet, ikke bare i de eksemplene jeg kommer med her. Det er så ofte i livet at man sier ting uten at man handler på det. 

La ordene dine følges av handling. Om du ikke gjør det, er det bedre at du ikke sier noe

Gode relasjoner skapes av ord som følges av handling. Ingen relasjoner bygges bare med ord. Jeg skrev en del om ulike relasjoner i et innlegg som du kan lese ved å trykke her her .

Alle relasjonene man som ett enkelt menneske har – som i mitt tilfelle: mamma, partner, datter søster, svigerinne, tante, venninne, kollega – ja, man kan ramse opp ganske mye – og for ikke å forglemme den viktigste rollen og relasjonen: den du har til deg selv. Tenk på hvor mye man sier til seg selv om at “jeg skal begynne med” eller “det skal jeg slutte med” eller “det må jeg forandre på” eller “det skal jeg bli bedre på”, uten at det skjer. Så selv til seg selv sier man ord som ikke følges opp av handling. 

Min ungdoms tid var uten de store relasjoner hva venner angikk. Jeg var beskjeden og uten den store selvtilliten. Og jeg hadde ingen voldsom utagerende ungdoms tid – rettere sagt: jeg hadde ingen utagerende ungdoms tid. Og hva har det gjort med meg, spurte jeg om i samme innlegg som jeg refererte til lengre opp.

Jeg er helt sikker på at det har gjort meg til den jeg er i dag. Sensitiv og følsom for andres følelser og opplevelser – men med mye større selvtillit og ikke fult så beskjeden 🙂 Men derfor er jeg også følsom for de relasjonene jeg har. Det er så viktig for meg at livet mitt ikke skal være i veien, men vise veien til gode, varme relasjoner hvor man kjenner seg trygg. 

Så er det jo opp til hver enkelt av oss og være den vi ønsker å være i de ulike relasjonene vi har – og masse lykke til med det ♥ ♥

Så står helgen allerede for døren, og jeg spør meg selv om hvor tiden blir av. Men den er jo alltid der, så det er opp til oss og bruke den på de gode tingene for hverandre og oss selv ♥

Takk for at de stakk innom og leste – og god helg 🙂

#høst #mamma #vennskap #livet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg