Om å dra til Ikea…

Jeg har litt lett for å bli rastløs på sommeren. Jeg er redd for at de fine og solrike dagene skal gå uten at jeg benytter meg av dem. Sånn sett er jeg mer glad i høsten, det er en litt roligere tid. Da er man ikke så opptatt av at man må benytte været, som jeg tenker, da..

Men uansett – kaffe og blader ble tatt med ut i hagen, og etter å ha slått av noen ord med naboen og den lille nuddelige hunden, sank jeg ned i stolen og bare nøt. Nøt solen som kom og gikk litt, nippet til kaffen og leste i både bladene mine og boken jeg holder på med. Jeg elsker slike stunder.

En slik stund var det IKKE på Ikea i går – rolig , altså. Men Ikea er Ikea, og jeg stor koser meg der og, mens mannen sitter med avisen og kaffe i kafeterian. Jeg klarer å koble ut alle menneskene, unge par med fulle handlevogner, småbarns foreldre med slitne unger og litt grinete foreldre, enslige og eldre. Og etter at jeg hadde kikket på halvparten, tok jeg heisen opp og fant mannen min i en overfylt cafeteria – litt skrekkslagen over alle menneskene, gjemt bak VG 🙂 (å si han var skrekkslagen var å overdrive, men litt beskrivende for situasjonen) 

Jeg gikk for å kjøpe litt mat til oss, og så jo at køen var “kilometer” lang, men skulle vi ha mat, var det bare til å stille seg opp. Og mat hører med når man er på Ikea. Så etter cirka en halv time var jeg tilbake med kaffi, drikke og smørbrød. Og jammen var det godt.

 

Før jeg skulle gå ned igjen, gikk jeg en runde i samme etasje som cafeen, mens mannen ble igjen og leste videre i avisen og fritt påfyll av den han måtte ønske – man har da ikke Ikea family kortet for ingen ting 🙂

Men jeg gikk meg i grunnen vill – ja, kanskje ikke i ordets rette forstand, da – men jeg fant liksom aldri heisen som skulle ta meg ned igjen, og ble gående der så lenge at jeg måtte ringe mannen min å bare si at jeg hadde gått meg vill og ikke hadde fått begynt på resten av runden i første etasje. Men problemet var ikke større enn at det bare var til å holde hodet kaldt, kikke nøye på “kartet” som hang på veggene med jevne mellomrom, og så fant jeg jammen med meg heisen 🙂

Vel nede, var det bare til å finne fram til der jeg avsluttet før jeg gikk opp i cafeen, og fortsette blant lamper, bilder, glass, kjøkken utstyr, servietter, lys, duftelys, sengetøy, stoff, dyner og puter, blomster, blomsterpotter osv osv. Morro er det, for det er ganske så billig!! Så foruten et skostativ…

 

..så var det mye lys som ble med hjem. Så høsten og mørket kan bare komme, for lysene er sikret, både med og uten duft 🙂 Men ennå er det heldigvis mange dager igjen med sol og varme, og dem skal nytes. God helg til deg ♥

 

#sommer #interiør #shopping 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg