Noen ser opp på bomber, andre ser opp på solen

Tenk å våkne til at musikk korpset gikk nesten rett utenfor sove roms vinduet mens sola prøvde og presse seg gjennom de mørke gardinene denne 1.mai. For et privilegium å være så heldig. Jeg tenker kontra alle dem som våkner til bombealarmer og må flykte ut av huset de bor i mens alarmen og flyene over dem strever med å overgå hverandre i støynivå, mens hus og bolig komplekser blir lagt i grus. Mennesker i fortvilelse, angst og redsel under samme sol og samme himmel som meg selv. Jeg nyter sola fra skyfri himmel, mens så mange andre ser opp på bombefly fra den samme himmelen med den samme sola, mens de prøver å redde seg selv.

Jeg kjente på en utrolig takknemlighet og ydmykhet denne morgenen da jeg stod opp og forberedte frokost på verandaen. Om man setter ting i perspektiv, er det som natt og dag.


 

Etter en lang frokost gikk turen langs bryggen. Så vakkert og stille. Vi kjøpte is og kaffe og fortsatte med å nyte solen denne deilige dagen. Selvfølgelig måtte jeg ta turen til plantasjen. Litt ble handlet inn, men man skal nok ikke la seg lure av solen og begynne å plante ut for tidlig, men noe måtte jeg bare ha med meg hjem. Tre nydelig planter ble satt ut i denne kurven og skal nok bli enda mer frodig og fin gjennom sommeren – jeg nyter 🙂

 

Jeg har lyst til å avslutte med denne kjærlighets erklæringen. Til min kjæreste, til sønnene mine, til dagen og til livet:

Det er så travelt for tiden

det er så mye som skal gjøres, og så liten tid

til å gjøre det.

Av og til slår det meg plutselig

at det er altfor lenge siden jeg fortalte deg at jeg er 

glad i deg.

Så, midt oppi alt

vil jeg bare fortelle deg

hvor lykkelig du har gjort meg.

Jeg trenger deg, og blir bare mer og mer

glad i deg

– Gregory Jhermitte –

 

#helse #vår #mamma #blogg

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg