Pulsen og pusten begynte å øke

Hei og så hyggelig at du titter innom..

Jeg har tenkt så mange ganger på at det er dumt jeg ikke bruker den bratte veien opp til festningen mye mer som trening. Jeg er på spinning en gang i uken, men ingen ting – for meg ihvertfall – slår en økt ute i all slags vær. Som tenkt så gjort. 

Dette vakre cafe settet var noe av det første som møtte meg da jeg begynte på stigningen opp mot festningen. Har du sett noe så fint? Skulle gjerne hatt det selv..

 

Men altså, til toppen skulle jeg i dag, og det er ganske så bratt..

 

Men for en god følelse å kjenne at både pulsen og pusten øker

 

Ganske tidlig på vei oppover er det mulighet for å hvile seg i disse historiske omgivelsene, men jeg gav heller på og gikk videre

 

Det blir brattere og brattere, men hele veien oppover oser av historie. Flere steder ser jeg årstall med forklaringer om hva som skjedde en gang for så veldig lenge side..

 

 

 

Trange smug..

 

 

..og mørke hull jeg er glad jeg slipper å være i..

 

Enda litt igjen før jeg er på “overkongens utsiktspunkt”.. og

..”klokketårnet”

 

 

 

Men på toppen blir man slått av utsikten, og her fikk jeg hentet meg inn litt og nøt et par øyeblikk med solen. Det blåste kraftig denne dagen, og etter litt..

 

 

..satte jeg kursen nedover igjen. Jeg angret for at jeg ikke hadde tatt med meg penger, for en pause her inne hadde gjort seg….

 

..men det kan bli neste gang. I dag var det ren trenings glede i historiske omgivelser i egen by. Jeg er også heldig fordi jeg har utsikt opp til festningen fra stuevinduene.

 

Nedover, nedover, og vel hjemme etter en god økt. Det beste trenings studio for meg er Guds frie natur som er rett utenfor døra 

 

3 kommentarer
    1. Så fint det er der 🙂
      Der hadde det vært fint å gå, men jeg tror i ett litt roligere tempo enn det høres ut som du gikk i i dag 😀
      Ha en god natt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg