Blomster uten næring lever ikke lenge

Påsken ligger bak oss og det lille jeg tok fram av påskepynt skal ryddes vekk for i år. Alltid så koselig og forberede høytider, og alltid like godt å la hverdagen begynne igjen. 

Har egentlig en ganske hektisk uke foran meg, og siden uken begynner på tirsdag (helligdag i går) er det bare å hengi i.

Både kontroll på sykehuset, frisørbesøk, bake mange runstykker, handle inn til koldtbord – OG sjekke selvangivelsen – er noe av det som skal gjøres. Ja ja, høres kanskje ikke så mye ut, da, men jeg liker å ha ting under kontroll. Jeg jobber ganske godt under press, men ikke stress, så derfor planlegger jeg litt detaljert 🙂 

Barndoms venninnen min, som bor i Bergen, min kommer også til helgen, og jeg gleder meg så. Jeg fylte 50 i påsken, og til helgen skal vi feire meg litt 🙂 Derfor også den litt hektiske uken.

Heldigvis har jeg en super svoger som sa til meg at han lager den maten jeg vil ha den dagen, og da kjæresten min ordnet det slik at vi fikk låne min yndlings cafe, her vi bor, er ihvertfall rammen rundt dagen i boks. Jeg tror det kommer til å bli en hyggelig dag men venner og familie.

Livet blir viktigere å ta vare på ettersom årene går, og hvert år er verd å feire, syntes jeg, nettopp fordi livet ikke er en selvfølge. 

 

Ønsker deg en strålende uke. Og du vet, den vakre tiden vi er inni nå, naturen som blomstrer igjen, kan også lignes med livet selv. Blomster som får sol, varme og næring, er det vakreste syn med sin gode lukt, og til stor glede for dem som ser den. Sånn kan det også være med oss mennesker. Får vi lys,varme og næring, vil også vi være til glede og oppmuntring for dem vi møter. Men lever vi uten dette livsviktige, blir vi som blomster som ikke får næring, og vi vet hva som skjer med en slik blomst.

Lykke til med å blomstre der du er, og kanskje vet du godt selv hva som må til for at du skal slå ut i full blomst. Noen ganger ligger det rett foran nesen på en, og det er slett ikke alltid de store og voldsomme tingene som må til ♥ En liten bukett med hvitveis kan være like vakkert som den flotteste rosebukett ♥

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg