Den kommer til å gjøre nytte for seg – for meg

Gå fra butikk til butikk, kle av for å prøve i et lite prøverom, passet ikke helt så da må man kle på sitt eget for å hente riktig størrelse, kle av igjen for å prøve på nytt, bli varm, små irritert, kle av igjen for å ta på seg sitt eget, gå videre til neste butikk for så å begynne på samme prosedyre igjen..Litt sånn var det her om dagen..bare at det gjaldt sko..

I går var det første sommer dag – etter kalanderen. Jeg bruker alltid å bytte ut vintertøyet mitt med sommer tøyet denne dagen. Gøy å hente fram esken som ble pakket ned i fjor høst. Og som regel ligger det noe der som jeg tenker: å ja, stemmer det, den kjøpte jeg jo i fjor 🙂

Men altså, jeg fant et par sandaler og satte meg på krakken i butikken. Tok av meg min egen, som attpåtil var en joggesko med snøring. Jeg kjente jeg begynte å bli varm, der jeg satt med både veske og andre poser og man har tross alt på seg litt varme klær ennå. Ekspeditøren var opptatt med annen kunde, og de brukte virkelig lang tid. Skoen jeg prøvde var ikke helt riktig så jeg tok på min egen sko, tok med meg veske og poser, lar jo ikke det stå uten at noen passer på det, gikk mot disken og ble stående og vente.Tålmodigheten begynte å nærme seg slutten, så jeg satte fra meg skoen, som jeg egentlig likte ganske godt og hadde tenkt å kjøpe bare jeg fikk prøvd riktig størrelse, og gikk.

Jeg kom hjem og kom til å tenke mailen jeg fikk fra Zalando. De gratulerte meg med dagen og gav meg 15% neste gang jeg skulle bestille noe 🙂 Jeg logget meg inn, hadde jo handlet der før, og begynte å se på sandaler. Og for et utvalg. Jeg fant de jeg prøvde i butikken, men jeg fant også mange andre. De jeg har nå, og som er velbrukt og sikkert ti år, har gjort jobben sin.

Så her er de – mine nye sandaler som ble funnet i fred og ro, hjemme i stuen (klikk her) Ikke ble jeg varm, ikke måtte jeg til stadighet ta av og på opptil flere ganger, ikke var jeg redd for veske og poser, og ikke behøvde jeg å vente til ekspeditøren ble ledig – så greit. Fri frakt og retur om det er nødvendig – helt topp. 

Passer du på å nyte dagen? Det skal jeg. Vi vet jo aldri hvordan en dag har vært før den er over, og det er litt rart å tenke på, men dertil viktigere å ta vare på øyeblikket. Vi planlegger hva som skal gjøres, men uforutsette ting kan skje. Og selv om en sandal er en ganske triviell ting, er det like fult sandal som kommer til å gjøre nytte for seg – for meg 

Og med disse betrakningene fra “prøverommet” ønsker jeg deg en fortsatt strålende god påske ♥

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg