Mange blir satt ut av svaret, men sånn er det..!

Jeg skulle møte min eldste sønn i går, etter at jeg var ferdig hos hudpleieren min. Jeg skulle endelig bruke gavekortet jeg fikk av min yngste sønn til jul.

 Han vet hva han skal gi sin mor i gaver, han altså, og nå er det brukt. Det er bare så herlig, syntes jeg, der hudpleieren min renser, legger maske, massere både rygg, skuldre , nakke, ansikt og hodebunnen. De deilige duftene, den rolige musikken, er bare ren nytelse, syntes jeg, og ikke bare det, men man har jo igjen for det i form av en frisk og sunn hud. En herlig start på våren – også for huden 🙂

Jeg har gått til http://www.beautyspaklinikk.no i mange år nå og er super fornøyd. Og man blir jo også litt kjent med hverandre over så lang tid – og hun kjenner ihvertfall godt huden min.

Ofte når man møter nye mennesker, gamle kjente eller kollegaer, snakker man jo ofte om barna. Og siden mine barn nå er to unge menn på 24 og 26 år, er det naturlig og spørre om hva de driver med.

Før jeg tok problemet for alvor innover meg, la jeg alltid ut om yngste mann. At han var ferdig med utannelse innen transport og logistikk og i fast jobb etter tiden som lærling.

Jeg har funnet ut at det er alltid best med sannheten, men lenge prøvde jeg og avlede folks oppmerksomheten på hva den eldste gjorde. 

“Jo, vet du, han er rusahvhengig og har ikke fått tatt noen utdannelse enda og er heller ikke i jobb”. Jeg skjønner jo at mange blir litt satt ut av det svaret, men sånn er det. Jeg har ikke noe å skjule og har heller ikke behov for å skjule noe lengre. Sånn er det.

1 1/2 time hos hudpleieren går veldig fort og jeg skulle møte eldsteman etter dette. Jeg visste jeg var litt forsinket, men jeg bruker alltid å være presis, så jeg tenkte ikke på å gi beskjed om det. Det er vel egentlig slik at han til vanlig er den som er forsinket av oss. Han stod å ventet på avtalt sted, kikket på klokken og smilte. Han vet jeg har litt å gå på når det gjelder det å være forsinket 🙂  Sola skinte og solbrillene var på – herlig å kjenne på vårfølelsen. Jeg så han var segen, eller sliten, om du vil, men det er en av mange bivirkninger av metadon.

Hver gode stund vi har sammen, betyr mye for meg, og jeg tror det betyr noe for han og.

Mottoet mitt er kanskje veldig slitt – men like sant: “Nyt dagen og grip øyeblikket”

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg