..og DER var jeg våken..

Hva er det med meg og nattesøvn? Kl er 03.54 i skrivende stund, og jeg har ligget våken en time. Det vil si st jeg våknet ca 02.53, og det vil igjen si at jeg har sovet ca 3 timer. 

Alt for lite, spør du meg. Og hvor blir det av skjønnhets søvnen? Det der med å få nok søvn, som igjen vil si ca 8 timer pr natt? Blir ikke mye skjønnhet på meg med tre timer, altså. Et av mange gode råd for god helse og skjønnhet som jeg stadig leser om er altså at du må få 8 timers søvn..men kjære deg, da, hadde det bare vært så enkelt..

Og hva er greia med å ikke få sove? Det vil si, jeg sovner etter en god stund, men jeg våkner altså opp etter noen få timer, og hvorfor det, tro? Jo da, tankekjør, bekymringer, gjøremål, ting som skal klaffe, planlegging..

Jeg vet det ikke er noe unikt problem, men like fult et problem. Kan hun ikke bare ta en sovepiller, da, tenker du kanskje? Jo da, det kan jeg nok, men nå har jeg urokkelig tro, hver kveld, på å at denne natten blir anderledes.. jeg legger meg egentlig like optimistisk hver kveld, jeg 🙂 

Men, altså, da jeg, i natt igjen, våknet på en umenneskelig tid, på et hotellrom i barndommens by, med barndommens venninne på et annet rom på vår årlige venninnetur, tenkte jeg at hvorfor ikke bruke tiden til noe konstruktivt? Som for eksempel å skrive? 

Så i lojalitet til alle mine søvnløse lesere – og andre – sov godt, pass på å få 8 timer – eller som meg selv, ca 3, 4 timer, og ta snart fatt på en ny dag, frisk og opplagt 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg