Vil det løse problemet og drepe?

Midt oppi de siste forberedelsene til seminaret som arrangeres om noen dager med temaet “Det skjer ikke mitt barn?” går tankene mine..

Jeg liker å se nyhetene på tv om kvelden, liker å følge med på hva som skjer i verden og rundt omkring, men akkurat nå går tankene til – av alle ting – til Filipinenes president. Hva er det han har gått ut og sagt til folket sitt?

Jo, han vil drepe alle rusavhengie for å få slutt på problemet narkotika. Man tror jo ikke at man hører riktig, fordi jeg anser jo en mann som er president som en oppegående person som er med sine fulle fem, men her jeg virkelig i tvil.

Attpå sammenligner han seg med Hitler som drepte 3 mill jøder. Fritt oversatt sa han, med et smil om munnen, at kunne Hitler kunne han. Jeg ble kvalm da jeg så dette på nyhetene.

 Nå er det jo mange sjokkerende og grusomme nyheter på tv og radio hver dag som er nærmere meg enn Filipinene, her jeg bor i østfold, så hva var det som gikk inn på meg, bortsett fra at det var avskyelig?

Jeg er mamma til en med rusavhengighet…det vil si at om vi bodde på Filipinene, med en rusavhengi i familien, så var han altså bare blitt skutt, for – vipps – så var det samfunns problemet ute av verden…nei, vet du hva..

Det gjorde også inntrykk på meg å se kona til en som var skutt, som fremdeles lå i kisten fordi hun ikke hadde råd til å begrave han. Uansett var han forsørgeren min, sa hun i fortvilelse.

En president som velger slike løsninger for mennesker, som ikke ser på rusavhengige som mennesker, og ikke ser pårørende som mennesker med følelser..jeg er uten ord. Hvor er omsorgen for mennenskene i landet han er statsoverhode i? Hvor er hjerte til en sånn mann? 

Verden er full av hat og konflikter. Dette som skulle være et flott skaperverk, hvor vi skulle leve i fred med hverandre, ha omsorg for hverandre…jeg tror Skaperen gråter når han ser på skaperverket sitt 🙁

Men så er det allikevel så mange gode mennesker der ute – engler som tar vare på andre – og engler er jo sendebud i den godes tjeneste. 

De små gode tingene i hverdagen betyr så mye for den som opplever denne godheten – og når man vet at bare et smil av oppmuntring til et medmenneske kan ha stor verdi, ja, da skulle det ikke være vanskelig å vise godhet – i ord og handling ♥

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg