..siden bøtta var full, var det dråpen som fikk skylden.

Gode relasjoner og forhold.

Hva må til? Kommunikasjon er en veldig stor nøkkel her. Alt som kan snakkes om kan på en eller annen måte bli løst. Hva skjer med det man ikke snakker om, som blir feid under teppet? Det blir liggende som en verkebyll som blir større og større. Eller man kan sammenligne det med bøtta som er full av vann. Det er den berømmelige dråpen som får det til å renne over. Det er ikke dermed sagt at det var dråpen sin skyld at det rant over, men siden bøtten var full, var det dråpen som fikk skylden.

Jeg vet at kommunikasjon er nøkkelen. 

Jeg var veldig ung da jeg giftet meg – jeg syntes nitten år er ungt. Kommunikasjon var en av manglene. Det er livsnødvendig når noe skal fungere.

Tenkt deg inn i alle relasjoner – mangler kommunikasjon, mangler en av de viktigste grunn pilarene i alle forhold –  i jobb, med ektefelle, samboer eller kjæreste, med foreldre, med søsken..ja, til og med naboen er det greit å ha kommunikasjon med : )

For meg er det livsnødvendig. Det gjør at man kommer hverandre nærmer, man tør å vise seg sårbar og man blir sterkere. Livet gjør at man vokser, og jeg ønsket å vokse med det, ikke fra det. Da jeg var over den tyngste perioden i livet mitt, da jeg valgte livet, åpnet nye veier seg. Noen dører måtte lukkes, mens andre ble åpnet.

Jeg er så glad for den åpne kommunikasjonen jeg har i dag – ikke bare med samboer, men også med sønnene mine. Jeg har vist meg sårbar, og DET har igjen har ført oss nærmere hverandre. 

Hvorfor deler jeg dette? Er det egentlig så interessant å lese disse refleksjonene jeg gjør meg under epletreet i hagen, en deilig sommer dag?

Alt jeg kan si er at kommunikasjon er nøkkelen i alle forhold.

Og du har kanskje hørt og lest disse nydelige ordene som står i Bibelen, at “kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt og tåler alt” Kjærligheten må selvsagt være tilstede, og hvordan kan den være til stede slik at den utholder alt, tror alt, håper alt og tåler alt?

Kanskje du vet svaret mitt?

Ved kommunikasjon ♥

 

 

 

1 kommentar
    1. Kommunikasjon gjelder også venner, ikke minst. Du og jeg, mener jeg, har god kommunikasjon. Vi tør å være ærlige, redde, sinte, glade og snille sammen. Vi har selvironi sammen. Alt dette inneholder ALL form for kommunikasjon. Til og med kroppsspråk er kommunikasjon. Uten kommunikasjon kan mennesker ikke fungere. Mennesker som er født med skader, uten å kunne kommunisere – de kommuniserer også, med tegn, talemaskiner, blikk, gråt eller smil. Små barn uten lært språk kommuniserer. Dette er vel svar nok på viktigheten av vår gave 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg