..jeg tok kontakt med journalisten..

Hjerte har sine grunner som fornuften ikke kjenner ♥ Dette står i min almanakk denne uken. Og jammen er det mye sant i det.  Men må ikke hode og hjerte være enige? Jo da, det er alltid greit når de er det, men innimellom er det ikke alltid at de er det. Fornuften sier “dette klarer du ikke”. Hjertet sier “jo, kom igjen, du får det til” Fornuften sier “du tør aldri å prøve”. Hjerte sier ” om du ikke prøver går du glipp av det fantastiske som venter deg”


 

Du har hørt uttrykket “ingen er bare det du ser”? Jeg har mange ganger lurt på hvorfor vi er så raske til å konkludere noe før vi faktisk har undersøkt fakta –  eller til og med sannheten? Tenk hvor feil vi kan ta om noen eller noe fordi vi ikke har sjekket litt mer. Hvorfor er det slik? Er det for mye jobb å ta den telefonen å si “hei, jeg har hørt..” Jeg er har blitt overasket innimellom over hvor lite man er interessert i menneske bak det man hører eller leser.

Jeg skrev et leser innlegg i en avis en gang om dette emnet. Noe alvorlig hadde skjedd og jeg forsto godt at det ble en avis sak om det. Det som gjorde så vondt var måten journalisten skrev om det på – både nedlatende og ironisk i forhold til den det gjaldt. Jeg gikk ned til avisredaksjonen og spurte etter journalisten og sa, “hei, jeg er mammaen til den du skriver om” Jeg formidlet henne at bak det du skriver er det MENNESKER med sine historier. INGEN er bare det du ser, og INGENTING er bare det du ser. Kanskje det gjorde noe med henne, kanskje ikke…men jeg fulgte hjertet mitt ♥

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Hadde vi og fler med oss Elise tatt litt mer tak i urettferdighet, hadde ting bedret seg. Lite som endrer seg av seg selv !! Stå på 🌺

    2. Så bra, Elise! Det er så viktig å stille opp, og være tro, mot seg selv/ sine nærmeste når noen gjør urett 🧡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg