…en annen ting er å VIRKELIG lytte.

Er du like flink til å lytte som du er til å prate? Å være en god lytter er en kunst, egentlig, for en ting er å lytte, en annen ting er å VIRKELIG  lytte.

Noen mennesker lytter og lytter, men det er også det de gjør. De er ikke delaktig i samtalen, lever seg ikke inn i det som blir fortalt. Så har du de som virkelig lytter. De som lever med, som forstår, som uten ord forteller deg og gjør deg trygg på at du er der for dem.

Å være en god lytter i en samtale er en fin egenskap. Men du som er god til å prate og åpne deg, er du like like god til å få andre til å gjøre det samme? Det å prate og lytte er to like viktige ingredienser i et vennskap, i et forhold eller annen relasjon, men her er det viktig med balanse. Den som lytter, kan også ha behov for å prate, men har kanskje påtatt seg rollen som den lyttende, og den som prater er så takknemlig for å ha en så fin lyttende part, og glemmer faktisk og spørre hvordan det står til. 

Relasjoner er ikke alltid like enkelt, men med god kommunikasjon, trygghet, åpenhet og ærlighet, kan de beste samtaler finne sted – enten man lytter eller prater – med gjensidig respekt for hverandres behov ♥

 

Bilde under tok jeg i dag. Det er det ene hjørnet i sofaen vår med en løper jeg syntes er så nydelig, men som jeg egentlig ikke har det riktige bordet til. I interiørmagasinet Jeanne d`Arc Living, som jeg henter mye inspirasjon fra, så jeg dette forslaget. Så i stede for å la den bli liggende i skapet, altfor lite i bruk, la jeg den slik, og syntes at det ble ganske fint 🙂

Rosebuketten med 49 roser som jeg fikk av kjæresten min til bursdagen min i april, er ferdig tørket og skal snart få sin rettmessige plass i en gammel tine.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg