06.05.2016

Å sitte på verandaen med pc`en for å skrive, med våren i full blomst og deilig temperatur, er jo bare helt perfekt. Dager som dette må man jo ta godt vare på – vet jo helt ikke hvor lenge det varer. 

“Ikke kast skygger over deg selv”, sa en gang mannen min til meg. Og det er faktisk lett å gjøre – man kan undervurdere seg selv, se smått på seg selv, ha lave tanker om seg selv, jeg-får-det-ikke-til tanker, jeg-klarer-ikke tanker. I en periode av livet mitt tenkte jeg at alle ville få det bedre om jeg ble borte. En ganske heftige tanke når den får slå rot inni en. Heldigvis fikk jeg hjelp til å sette tingene i rett perspektiv, og da ble nettopp dette sagt: “ikke kast skygger over deg selv”

Å ikke glemme hvem man er, hva man kan, og hva man har av evner og talenter, er av stor viktighet – både for selvutvikling og i møte med andre mennesker.

Et ord av oppmuntring – så utrolig godt å få – men så utrolig godt å gi, også. Bøkenes bok er full av mange flotte visdomsord, og ett av dem er “den som velsigner andre, blir selv velsignet” Med andre ord – å glede andre er den største glede man har.

Mannen min og jeg fikk en sms her om dagen – full av oppmuntring. Vi ble begge oppriktige glade da vi leste den og det hadde en utrolig positiv innvirkning på oss. Og mange ganger skal det faktisk ikke så veldig mye til for å løfte dagen for noen – kanskje akkurat ditt smil, eller oppmuntrende ord, var det som skulle til for akkurat det menneske den dagen..! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg