14.04.2016

Vet du at i dag er første sommerdag? Etter kalenderen, altså… Det er bare til å nyte DAGEN og det som ligger der framme – det gjør jeg. 

 

Jeg har nettopp hatt bursdag og jeg tar fatt på siste året i dette tiåret – altså førtiårene. Alltid rart det der med å bli ett år eldre..tiden går virkelig fort. Jeg klarer likssom ikke helt å henge med – jeg føler meg ung til sinns men ser at tallet blir høyere for hver år. Man får også andre perspektiver på ting, hva som er viktig og hva som ikke er fult så viktig. 

Jeg er veldig bevisst på å bruke energien min på de riktige tingene og de riktige menneskene. Det å være bevisst på hva som gir deg energi og hva som tapper for energi er av større viktighet enn jeg tenkte før. Det er noe av det som er fint med å bli eldre – man er seg mer bevisst. Det er faktisk jeg som lever med meg, og er jeg ikke tilfreds så har jeg ingenting å gi hverken meg selv eller de rundt meg.  Og man er heller ikke egoistisk ved å tenke slik. Jeg tok ett helt konkret valg en gang når det gjelder dette med å ta vare på seg selv – det var av stor betydning å gjøre det. Og i dag er jeg egentlig så sterk som jeg aldri har vært før. Det er mange omstendigheter som gjør at det er som det er, men ved å være seg situasjoner og omstendigheter bevisst, kan man også korrigere seg i riktig retning. Det er viktig å være på nett med seg selv, sant?

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg